Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prekoncepty žáků 1. stupně ZŠ o vztahu lidí a zvířat
Buryšková, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na porozumění různým aspektům vztahu lidí a zvířat u žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce je zjistit, jaké mají děti raného školního věku prekoncepty například v oblasti chovu hospodářských zvířat, domestikace nebo zabíjení zvířat pro různé účely. Teoretická část vymezuje pojem zvíře, přibližuje vědní obor human-animal studies a předkládá některá dosavadní výzkumná zjištění týkající se vztahu dětí ke zvířatům. Dále se zabývá tím, jak je dané téma obsaženo v učebnicích 1. období 1. stupně a v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Na závěr charakterizuje konstruktivismus a dětské interpretace světa. V praktické části je popsána metodologie výzkumu. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se žáky prvního ročníku, výsledky analyzovány metodou otevřeného kódování a interpretovány. Výsledky naznačují, že nejvíce miskonceptů mají žáci v oblasti chovu hospodářských zvířat. KLÍČOVÁ SLOVA: žáci 1. stupně základních škol, dětská porozumění, prekoncepce, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor, vztah lidí a zvířat
Specifika romské populace zpracovaná metodami a technikami dramatické výchovy
Blovská, Markéta ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multikulturní výchovy zpracovaným metodami a technikami dramatické výchovy. Teoretická část pojednává o dramatické výchově, jejích cílech, metodách a technikách a jejím zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále o romské populaci a tím, co je pro ní specifické, multikulturní výchově, jejích cílech a zařazení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části se pomocí strukturovaného dramatu snažím přiblížit žákům mladšího školního věku historii, kulturu, hodnoty a způsob života romské populace, která je v České republice ovlivněna asimilační politikou minulého století. Touto lekcí dramatické výchovy zaměřené na poznávání specifik Romů se snažím předcházet nebo ovlivnit předsudky. Tuto národnostní menšinu jsem zvolila proto, že je v České republice největší a váže se k ní asi nejvíce předsudků. Klíčová slova dramatická výchova, strukturované drama, multikulturní výchova, romská populace, kultura a historie Romů, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, mladší školní věk
Možnosti psychofyzického rozvoje u dětí mladšího školního věku
Klika, Petr ; Maryška, Jan (vedoucí práce) ; Herbenová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou možnosti psychofyzického rozvoje a způsob, jak je nabídnout dětem mladšího školního věku; a jejím cílem je dát k dispozici konkrétní, autorský, přístup v uvažování v jeho živé, praktické podobě. Zaměřujeme se na rozvíjení samotných základů pohybu a duševního rozměru tělesného konání. Konkrétní cvičení vedou naši pozornost k rozvíjení vnímání a k rozvíjení dovednosti pohyb vést.
Mediální manipulace na 1.st.ZŠ a obrana proti ní
Čunková, Kateřina ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá manipulací zaměřenou na děti mladšího školního věku, především pak televizní reklamou a působením na dětského recipienta. V teoretické části jsou vymezeny pojmy manipulace, média a reklama, dále pak mediální výchova v současném kurikulu, v RVP a učebnicích pro 1. stupeň základních škol. Empirická část je rozdělena na metodický celek a výzkumný celek. V metodickém celku je popsán realizovaný projekt týkající se reklamního sdělení a obrany proti mediální manipulaci. Během projektu proběhlo pozorování, jehož výsledky jsou následně popsány ve výzkumné části. Dále je zařazeno dotazníkové šetření a jeho analýza. Poslední částí práce je návrh metodiky, kde jsou nastíněny strategie, s jejichž pomocí se lze manipulaci bránit.
Morické testy u dětí atletických přípravek
Javůrková, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Motorické testy u dětí atletických přípravek Cíle: Jedním z cílů této práce bylo zjištění sportovní připravenosti a pohybové úrovně dětí mladšího školního věku pomocí pěti záměrně vybraných motorických testů. Výzkumné šetření bylo prováděno u skupiny dětí atletické přípravky. Zjištěné výsledky byly porovnány s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Zároveň byl pracovně sledován vztah mezi zjištěnými výkony a naměřenou tělesnou hmotností a výškou sledovaných dětí. Pomocí ankety došlo k zaznamenání postojů dětí ke sportu, k jiným pohybovým aktivitám a v neposlední řadě i k atletickým disciplínám z hlediska oblíbenosti. Metody: Pro potřeby bakalářské práce bylo celkem hodnoceno n=28 dětí mladšího školního věku, které byly rozděleny na dvě skupiny dle věku, a to 6 - 7 let (ročník narození 2006-2005) a 8 - 9 let (ročník narození 2004-2003). Byla použita metoda komparace u pěti motorických testů (skok do dálky z místa, hod medicinbalem přes hlavu, člunkový běh na 4×10 m, hod tenisovým míčkem a hloubka předklonu ve stoje) s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Dále byla změřena tělesná výška s hmotností a porovnána s dlouhodobými tabulkami mládeže v ČR. Zjišťování postojů bylo realizováno pomocí ankety, která měla 16 otázek s otevřenými i uzavřenými odpověďmi. Při konstruování anketních...
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Slepičková, Denisa ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku
Novák, Ondřej ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Malá, Lucia (oponent)
Název: Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku Cíle: Seznámení se zásadami pohybového tréninku a režimu dětí mladšího školního věku. Charakterizování problému pohybové nedostatečnosti a rizik s ním spojených. Zjištění aktuálního stavu výskytu nadváhy a obezity dle BMI u dětí mladšího školního věku. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou a BMI. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou dětí a jejich rodičů. Zjištění vztahu mezi BMI dětí a BMI rodičů. Metody: První část práce má charakter rešerše a snaží se shrnout základní informace o uvedené problematice. V druhé části je použita experimentální metoda a je spojena se sběrem a vyhodnocováním dat ze 24 anket vyplněných v rodinách dětí ze ZŠ J. A. Komenského. Výsledky: Cca 25 % ze zkoumaných dětí mladšího školního věku má nadváhu, přičemž cca 4 % dětí trpí obezitou. Pohybová aktivita neovlivňuje hodnotu BMI. BMI dětí je ovlivněn BMI rodičů, přičemž větší vliv na BMI dítěte má BMI otce. Vztah mezi časovou dotací pohybových aktivit dětí a jejich rodičů je patrný, ne však významný. Čím je dítě aktivnější, tím má pasivnější rodiče. Klíčová slova: pohyb, nadváha, obezita, pohybový režim, děti mladšího školního věku, rodiče, BMI
Vtah vybraných somatických a motorických ukazatelů k poturální stabilitě u dětí
Černá, Lenka ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Havel, Zdeněk (oponent) ; Suchomel, Aleš (oponent)
SOUHRN Problém V odborné literatuře je dokumentován progresivní vývoj posturální stability s věkem v průběhu dětství, který je charakterizován nelineárním poklesem amplitudy a rychlosti výkyvů. V období mladšího školního věku, konkrétně mezi 7. a 10. rokem se posturální stabilita stává podobnou jako u dospělých (Shumway-Cook, Woollacott, 2001) a děti přecházejí k přesnější strategii posturální kontroly. Období mladšího školního věku je označováno jako příznivé pro motorický vývoj. Výkonnost je v tomto období nejvýrazněji ovlivněna biogenetickými faktory, mezi které můžeme zařadit faktory růstu, jako např. tělesná výška, hmotnost a složení těla. Pro vývoj dětského organismu v průběhu období mladšího školního věku je důležitý vhodný pohybový režim s adekvátním množstvím a kvalitou pohybové aktivity. Cíl Popsat změny vybraných parametrů posturální stability, které souvisejí s věkem a pohlavím dětí mladšího školního věku, a provést analýzu změn ve vybraných parametrech posturální stability v souvislosti se somatickými charakteristikami, pohybovými schopnostmi a pohybovou aktivitou. Metody Průřezové statistické šetření proběhlo na základní škole, kde bylo testováno 154 dětí (85 chlapců, 69 dívek) ve věku 7 až 11 let. Zjišťovanými parametry byly somatické ukazatele, motorické testy, posturální stabilita a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.